Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Fungerar som en kvalitetsmärkning"

Publicerad: 4 mars 2019, 10:22

Ulf Berlin, grundare av Silver, ser vinsten i Årets byrå som ett kvitto på att de svenska varumärkes- och designbyråerna just nu är i toppform.


Den 21:a februari korades de byråer i Sverige som har mest nöjda kunder i Regi och Resumés tävling Årets byrå. Resumé gör en enkät med samtliga vinnande byråer för att ta reda på vad som ligger bakom topplaceringarna.

Silver tog hem vinsten i kategorin "Varumärke & design 25+ MKR".

Vad betyder den här vinsten för er som byrå?
– Arbetsglädje och stolthet! Och vi vet sedan tidigare att utmärkelsen fungerar som en kvalitetsmärkning som är otroligt uppskattad både av de kunder vi har och de nya vi träffar, säger Ulf Berlin, exekutiv strateg och grundare på Silver.

Vad är det ni har lyckats med?
–Vi ser det som att vårt kvalitetstänk och vårt sätt att teama upp med våra kunder och jobba i nära partnerskap med dem verkligen åstadkommer resultat. Sedan är de höga poängen för oss och även våra branschkollegor ett kvitto på att varumärkes- och designbyråerna i Sverige är i toppform just nu. Vi skapar värden som är avgörande för att nå framgång givet den transformation vårt samhälle nu genomgår. Utan ett starkt varumärke och en särskiljande kundupplevelse är det svårt att nå fram i det omni-landskap kunden rör sig i.

Hur har ni firat?
– Det blev ett efterfestande vi sent ska glömma med en av våra kunder och sen tårta och skumpa på kontoret dagen efter.

På andra och tredje plats i kategorin hamnade Identity Works och Seventy.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.