Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fyra flygplatser går samman – lanserar annonsnätverk

Publicerad: 27 Maj 2019, 11:47

Flygplatsen i München.

Foto: Wikimedia commons

Ett nytt marknadsföringskoncept lanseras av flygplatserna i München, Stuttgart, Dusseldorf och Hamburg. Annonsnätverket har potential att nå 2,5 miljoner passagerare per vecka.


Det är Travel Daily News som rapporterar att flygplatserna i de tyska städerna München, Stuttgart, Dusseldorf och Hamburg har krokat arm och lanserat ett nytt innovativt annonsnätverk under namnet "Airport Connect".

Nätverket, som består av digitala utomhusskärmar på flygplatserna, ger möjlighet för annonsörer att nå mer än 2,5 miljoner passagerare per vecka.

Airport Connect har redan fått sin första kund i form av resväskejätten Samsonite som har bokat nätverket under fyra veckor. 12 av de totalt 28 digitala skärmarna finns på flygplatsen i München, varav samtliga är placerade efter säkerhetskontrollen inne i terminalerna.

– Med Airport Connect har vi gått samman med starka partners och lanserat ett banbrytande koncept, säger Cornelia Rossmann, chef för annonsering och media på flygplatsen i München.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.