Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 27 maj 2019, 11:47
Flygplatsen i München.
Foto: Wikimedia commons
Ett nytt marknadsföringskoncept lanseras av flygplatserna i München, Stuttgart, Dusseldorf och Hamburg. Annonsnätverket har potential att nå 2,5 miljoner passagerare per vecka.
Det är Travel Daily News som rapporterar att flygplatserna i de tyska städerna München, Stuttgart, Dusseldorf och Hamburg har krokat arm och lanserat ett nytt innovativt annonsnätverk under namnet "Airport Connect".
Nätverket, som består av digitala utomhusskärmar på flygplatserna, ger möjlighet för annonsörer att nå mer än 2,5 miljoner passagerare per vecka.
Airport Connect har redan fått sin första kund i form av resväskejätten Samsonite som har bokat nätverket under fyra veckor. 12 av de totalt 28 digitala skärmarna finns på flygplatsen i München, varav samtliga är placerade efter säkerhetskontrollen inne i terminalerna.
– Med Airport Connect har vi gått samman med starka partners och lanserat ett banbrytande koncept, säger Cornelia Rossmann, chef för annonsering och media på flygplatsen i München.