Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Fyra IT-varumärken blev ett – Seventy bakom nya Nordlo

Publicerad: 6 Maj 2019, 12:16

Med ett visuellt uttryck inspirerat av den nordiska naturen ska IT-konsulterna Nordlo vända sig till både vana IT-beställare och potentiella medarbetare. Bakom utvecklingen av varumärket står Seventy Agency.


Ämnen i artikeln:

Seventy Agency

Förra året slogs IT-bolagen Zetup, Office IT-partner, Dicom och IT-total ihop och bildade nya Nordlo. Koncernen jobbar med rådgivning inom IT och och satsar på att bli en ledande aktör inom molntjänster, it-infrastruktur och digitalisering. Totalt har bolaget 575 anställda och omsätter årligen 1,2 miljarder kronor.

Strategisk och kreativ partner i utvecklingen av det nya varumärket är svenska varumärkesbyrån Seventy Agency.

– Nordlo står för både nordisk och lokal, där besluten och affärerna görs lokalt samtidigt som den geografiska utbredningen kommer ske över hela Norden. Det nya varumärket förmedlar därför ett uttryck av både närhet och det nordiska, som tillsammans bygger en stark IT- utmanare som är helt unik i branschen, säger Carolen Ytander, CMO på Nordlo.

Inspiration till det nya visuella uttrycket är hämtad från den nordiska naturen. Tanken är att alla olika målgrupper ska kunna ta till sig det, både de som beställer koncernens tjänster och de som är potentiella medarbetare.

– I det nya varumärket är identiteten och själen hämtad från de fyra bolag som bildar den nya IT-gruppen; svenska Office IT-Partner, Zetup, Dicom och norska IT total. Syfte, värderingar, koncept, kommunikationsplattform och visuell identitet är helt nytt. Vi såg tidigt att Nordlo inte skulle bli ytterligare ett företag i mängden, utan stå för något nytt och personligt säger Sandra Molin, strateg på Seventy Agency.

Lanseringskampanjen kommer att gå i print samt digitala och sociala kanaler. Omprofileringen av de gamla varumärkena spås vara klar den 1 september senare i år.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Seventy Agency

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.