Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Fyra nya svenska Epica-vinnare

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Fredagens intensiva juryarbete har lett till att ytterligare fyra svenska vinnare har korats vid årets Epica Awards. Två av dessa är inom internet, en inom förpackningsdesign och den sista är i kategorin illustrationer och grafisk design.


PARISSverige kammade hem båda belöningarna i internetkategorierna i år. I "banner ads" vann Forsman & Bodenfors och Citypaketet, medan kategorin internetsajter vanns av Springtime och Farfar för Absolut "Legends".I kategorin förpackningsdesign gick första priset till Amore och Krönleins Bryggeri för deras nya ciderburkar. H&M och designbyrån Silver vann kategorin illustrationer och grafisk design för "Christmans concept 2001".Tidigare belönades även Ica, King och Tre Vänner i filmklassen och Aqvilo och Nordea i print, vilket betyder att Sveriges skörd vid årets Epica Awards är sex belöningar - precis som förra året.Sverige är också bäst i Norden även i år. Under eftermiddagen blev det ytterligare en vinst till Norge och den första till Danmark, vilket innebär att Sverige landade på totalt sex Epica-vinster, medan Norge vann tre, Finland två och Danmark en.Årets finaste pris, Epica D'Or går till filmbidraget "The Sculptor" för Peugeot 206, gjord av italienska Euro RSCG Milan.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.