Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Fyrkantig kampanj för Nordnet

Publicerad: 28 April 2010, 09:24

Nätbanken Nordnet går nu ut i en stor kampanj. Medievalet förändras när print byts mot tv. Den nya reklamfiguren Mr Square ska skrämma bort kunderna från storbankerna.


Ämnen i artikeln:

B-ReelNordnetGarbergs

Nu i veckan har alla fyra storbanker presenterat sina resultat. Alla överträffade förväntningarna och fjolårets kris har nu vänts till miljardvinster.

Men storbankerna fortsätter att utmanas av nätbanker som Nordnet och Avanza. Den förstnämnda går nu ut i en kampanj där storbankerna utmålas som både fyrkantiga och giriga. De symboliseras av den nya reklamfiguren Mr Square, framtagen av bankens reklambyrå Garbergs.

I och med kampanjen flyttar nu Nordnet från print till tv.
– Vi gör nu en satsning på att nå ut i den 10 största städerna i Sverige. Tidigare har fokus legat på Stockholm, Göteborg och Malmö. Med tv når vi ut bredare och ska också göra en turné runt om i landet, säger marknadschefen Per Hednert.

Precis som nätmedierna har satt det lite nedsättande epitetet gammelmedier på de traditionella medierna vill Nordnet gärna kalla storbankerna för gammelbanker. Senare i kampanjperioden kommer kampanjsajten Gammelbanken.se att dyka upp i marknadsföringen.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

B-ReelNordnetGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.