Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gabriella Goldman: ”Gör något med händerna”

Publicerad: 16 Juli 2020, 12:13

Gabriella Goldman är marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl.

Lidls marknads- och kommunikationsdirektör Gabriella Goldman spenderar sommaren i sin nya odlingsträdgård, och uppmanar fler att bli smutsiga om händerna. Här är hennes sommar.


Ämnen i artikeln:

LidlSommar

Vad gör du i sommar?
Är i skärgården med familjen. Odlar och rensar ogräs och äter jordiga rädisor i min nya odlingsträdgård.

Vad läser du?
– ”The Future Is Faster Than You Think” – Peter H. Diamandis, Steven Kotler …och saftiga brutala deckare.

Vilket är ditt bästa sommartips för personer i branschen?
Koppla av, gör något med händerna. Var i rörelse, bygg, odla, baka, meka, bli smutsig om händerna.

Något smultronställe du vill tipsa om?
Stockholms skärgård är fullt av fantastiska öar som nästan alla bjuder på vacker natur och avkoppling. Utö har en speciell plats hos mig.

Hur har den här våren påverkat dig som yrkesperson?
Jag värderar det mänskliga mötet högre. Vi behöver varandra, tillsammans kan vi uträtta stordåd.

Vilken är den största strategiska förändringen ert bolag har gjort under våren med anledning av Corona?
Vi fortsätter växa och bli en del av allt flers vardag. Vi har satsat ännu hårdare på att vara en aktiv och ansvarstagande del av det svenska samhället. Allt ifrån att möjliggöra tillgången på livsmedel till att stötta små och medelstora svenska matproducenter som annars haft stora utmaningar med att klara sig igenom den här tiden.

Vad är din målsättning inför hösten?
Hitta balansen mellan ett otroligt roligt arbete, en fantastisk familj och vänner.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

LidlSommar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.