Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gammal idé säljer nya produkter

Publicerad: 19 maj 2010, 09:39

Hälsokedjan Life lanserar nu en rad produkter under eget varumärke. Men budskapet är gammalt. Närmare bestämt 274 år.


Ämnen i artikeln:

Life Europe

Annonsen som ska sälja Lifes egna produkter.

Life hämtar sitt budskap från ingen minde än Carl von Linné. Han är mest känd för den moderna systematiken av växter och djur. Men han var även läkare och hade ett enkelt hälsoråd – bli aldrig sjuk.

Det skulle man uppnå genom att äta rätt, motionera och sova bra. Alla de här tre sakerna kan Life hjälpa till med, enligt den nya kampanjen som kommer att gå upp i tidningar i hela Norden. Bakom kampanjen ligger reklambyrån Röjning.

Produkterna som marknadsförs är under Lifes eget varumärke. Förpackningarna är designade av The Brand Union.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Life Europe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.