Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Genomgående positiv respons"

Publicerad: 14 Oktober 2011, 09:17

Nu har den första hajpen skingrat sig efter lanseringen av magasinet Icon. Responsen har varit bra – och annonstrycket inför kommande nummer är högt. – Det är egentligen lite över vad vi hade räknat med, säger chefredaktören Peter Smirnakos.


Ämnen i artikeln:

Peter Smirnakos

Peter Smirnakos, chefredaktör Icon. Foto: Jonas Eltes.

Premiärnumret av Bonnier Tidskrifters nya magasin Icon hade 31 helsidesannonser, vilket var mer än de egna förväntningarna. De två kommande numren av tidningen kommer till och med att ha något fler annonser.

– Det kommer möjligen vara någon till i tvåan, och ytterligare en uppgång till trean, säger Peter Smirnakos.

Men det är en balansgång. Redaktionen vill inte packa tidningen för hårt.

– Det kommer att ligga ungefär där vi vill vara. Det är egentligen lite över vad vi hade räknat med från början, säger han.

Ännu har det inte kommit in några försäljningssiffror för premiärnumret. Men chefredaktören har upplevt att efterfrågan har varit stor på de ställen han besökt. Genomgående tycker han att mottagandet har varit positivt, och surret i sociala medier har varit stort.

– På det hela taget har det varit bra måste jag säga. Det har varit mycket, vilket gör det svårt att komma ihåg allt. Men vi lyssnar på vad folk säger och vi utvärderar hur vi ska bli ännu bättre. Vi är sjukt nöjda, men man gör aldrig det perfekta numret, säger han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Peter Smirnakos

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.