Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Gerillasuccé för symfoniorkester

Publicerad: 6 oktober 2011, 14:47

Sveriges Radios Symfoniorkester fyller 75 år i år. För att fira har man gått ut på krogen – för att med gammaldags inbjudningskort locka yngre besökare till jubileumsföreställningarna.


Kampanjen, som riktas mot en yngre målgrupp, gick ut på att placera inbjudningskuvert på ställen där den yngre publiken befinner sig, som restauranger, nattklubbar och barer. I brevet inbjuds mottagaren, med ett högtidligt, gammaldags språkbruk, att närvara vid Symfoniorkesterns jubileumsfirande. På kampanjsajten duarinviterad.se kunde man sedan boka sin biljett.
– Vi tycker att gensvaret har varit jättebra, över förväntan, säger initiativtagaren och projektledaren Robert Stjernberg.

600 brev hade tryckts upp men efter att man fått ut 400 av dem hade man fått så många mejlsvar att biljetterna tog slut.

Kampanjen har genomförts i samarbete med Lupo Design och Pretto Pr.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.