Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Geten gick hem

Publicerad: 18 Januari 2010, 10:20

2008 drog Action Aids julkampanj in 3,5 miljoner kronor. Ifjol blev det över 4 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

ActionaidHäger Fredlund

Action Aids budskap för julen var – köp en get. Det fungerade över förväntan. Målet på 4 miljoner kronor i insamling slogs.
– Jag tror att vårt enkla budskap gick hem, säger Pierre Kamenstam på Häger Fredlund som låg bakom kampanjen.

Byrån har inget löpande avtal med hjälporganisationen. Men julkampanjen kan bli en tradition.
– Ja. Vi kommer att få förtroendet att göra julkampanjen även nästa år.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

ActionaidHäger Fredlund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.