Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gizmondo gör comeback med pr-byrå

Publicerad: 27 februari 2008, 17:40

Enligt Realtid.se har Gizmondo-grundaren Carl Freer anlitat amerikanska PR-byrån Sitrick för att återupprätta skamfilade varumärket Gizmondo.


Spelkonsolen Gizmondo skulle erövra världen.

– Vi behöver en gräsrotskampanj för Gizmondo, säger han till Realtid.se i en artikel som publiceras i morgon, torsdag.

Realtid.se uppger samtidigt att Freer lägger ned en tidigare stämningsansökan mot Veckans Affärer.

Gizmondo-affären briserade för drygt två år sedan, när det uppdagades att bolaget bakom varumärket hade kopplingar till personer som tidigare varit medlemmar i den så kallade Uppsala-maffian.

Den mest kände personen i sammanhanget, Stefan "Tjock-Steffe" Eriksson. Han har varit en följetong i såväl kvälls- som affärspress de senaste åren sedan han dömdes till fängelse i USA efter en spektakulär krock i en Ferrari.

Gizmondo-fiaskot orsakade även reklambyrån Ogilvy stor skada. Byrån hade reklamkontot som värderades till runt 20 mkr när det presenterades. Ogilvy har sedan dess drivit två processer mot bolaget, både i Storbritannien och USA.

Realtid.se uppger att Sitrick även har Halle Berry, Danny Glover och Paris Hilton som klienter.
– Bättre PR kan man inte köpa för pengar, säger Carl Freer till Realtid.se.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.