Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 6 Juli 2010, 15:00
Bonnier gör sig av med den svenska licensen för Glamour. Men enligt ägaren Condé Nast kommer tidningen att leva kvar i Sverige. Förhandlingar med intressenter pågår.
Resume.se har tidigare berättat om att Bonnier Tidskrifter gör sig av med licensen för Glamour efter fem år, och att tidningens chefredaktör Jonna Bergh Wahlström erbjuds ett nytt toppjobb hos Bonnier Tidskrifter – hon är ett hett namn som efterträdare till avgående chefredaktören Mona Johansson på Damernas Värld.
Men magasinet Glamour ska levar kvar på den svenska marknaden, enligt ägaren Condé Nast som har tidningen i 15 länder.
– Sedan lanseringen, och på kort tid, har Glamour etablerat sig framgångsrikt på svenska magasinsmarknaden som en referens inom mode-, skönhets- och livsstilssegmentet. Det vill vi utveckla och bygga vidare på i framtiden på den svenska marknaden, säger Carol Cornuau, Vice President, Condé Nast New Markets i en kommentar.
Presschefen Nicola Howson säger att Glamour ska leva vidare i Sverige.
– Men inga mer detaljer i nuläget, säger Nicola Howson till Resume.se.
Hemlighetsmakeriet om den svenska licensens framtid är stort. Enligt vad Resume.se erfar pågår en hemlig pitch. Målet är att snabbt skaka fram en köpare av licensen.
Resume.se har varit i kontakt med ett antal svenska förlag som samtliga förnekar att de är intresserade av licensen.
Magnus Helander