Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

GLHF bakom nya Löwengrip

Publicerad: 24 Maj 2018, 12:07

Foto: Martin Petersson

Varumärkesbyrån Good Luck Have Fun gick ut som pitchvinnare av hela Löwengripkontot. Nu ändrar man namn och design på Löwengrip Care & Color till att endast heta Löwengrip.


Ämnen i artikeln:

Isabella Löwengrip

Sedan pitchvinsten har GLHF arbetat med att utveckla Isabella Löwengrips skönhetsvarumärke. Bland annat har designbyrån tagit fram en ny identitet och bytt namn från Löwengrip Care & Color till att endast heta Löwengrip.

– Genom åren har vårt främsta fokus varit att ta fram högkvalitativa formuleringar som är skonsamma men samtidigt effektiva, så själva designen av varumärket halkade efter. Med den nya designen speglar utsidan av förpackningen det som finns inuti, säger Isabella Löwengrip, Kreativ chef, i en kommentar.

GLHF beskriver processen annorlunda, eftersom de hela tiden varit tvugna att vara transparenta mot såväl Isabella Löwengrip som hennes läsare.

– Det var rätt häftigt att få läsa responsen från Isabellas läsare när hon tidigt bad dem om feedback på våra designförslag. Som designers är vi vana med feedback från relativt små testgrupper men här fick över 800 långa kommenterar som både hyllade och sågade. Design-egot fick ta smäll men det var nödvändigt för den informationen vi fick ut av det var guld värd, säger Sofia Larsén, AD GLHF.

Sofia Larsen säger att det varit ett stort redaktionellt arbete för att utveckla varumärket att konkurrera med andra jättar inom beauty-branschen. Hanna Molin, varumärkesdirektör på Löwengrip, säger att det varit nödvändigt att involvera läsarna i processen.

– Det är jätteviktigt för oss att få feedback från våra följare, de har varit med oss på hela resan och kommer ofta med kloka inputs som vi själva kanske inte tänker på när vi är mitt uppe i ett beslutsfattande. Det kan ju såklart bli lite övermäktigt när flera hundra personer ocensurerat antingen ratar eller älskar något men vi har alltid sätt de positiva delarna av att arbeta såpass transparent gentemot en stor potentiell kundgrupp, säger hon.

Credlista:

Arbetsgrupp Good Luck Have Fun

Art director: Sofia Larsén

Art director: Anton de Visscher

Digital designer: Simon Dobrzynski

Junior designer: Madita Flohe

Arbetsgrupp Löwengrip

Brand director: Hannah Molin

Creative director: Isabella Löwengrip

VD: Pingis Hadenius

Production coordinator: Ida Virdebrandt

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

Isabella Löwengrip

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.