Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Globalt nätverk köper upp svenska Workshop

Publicerad: 15 Augusti 2019, 07:40

Payman Hazheer, vd på Workshop.

Foto: Pressbild

Den globala koncernen Advantage Smollan väljer att investera i Norden och köper majoriteten av aktierna i den svenska retailbyrån Workshop International.


Ämnen i artikeln:

WorkshopRetail

Workshop International är en av de största retailbyråerna i Norden med en kundlista som består av många av tongivande varumärken inom retail, såsom Stadium och Twilfit. Sedan 2016 har Workshop med expanderat internationellt genom att bredda erbjudandet i Norden och Holland.

Nu köper det internationella nätverket Advantage Smollan upp majoriteten av aktierna i Workshop. Byrån ser det nya partnerskapet som ännu ett steg mot att möta efterfrågan för strategiska, kreativa och taktiska retailinitiativ på flera marknader.

– Advantage Smollan’s strategi ligger helt i linje med våran vilket gör att vi kan öka vår utvecklingshastighet, supportera våra kunder på fler marknader och nå ut till fler kunder i Europa som en del av Advantage Smollan, säger Payman Hazheer, vd på Workshop, i ett pressmeddelande.

Workshop har det senaste året lyckats dubbla sitt resultat, från 5,5 miljoner 2017 till 11,6 miljoner 2018. Samtidigt ökade omsättningen från 246 miljoner till 288.

Under hösten 2019 integreras Workshop i det globala nätverket, och från årsskiftet 2019/2020 kommer fokus ligga på att stärka Workshops erbjudande som en del av Advantage Smollan. Workshops grundare Kristofer Wanselius och Christian Appel, samt vd Payman Hazheer, kvarstår som ägare och kommer att fortsätta driva verksamheten som tidigare, med större räckvidd.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

WorkshopRetail

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.