Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Good Ulrika

Publicerad: 21 Januari 2009, 14:46

Ulrika Good, copywriter, Goss Reklambyrå. Juryveteranen som tycker ålder är oväsentligt tar plats i 2009 års printjury.


Ämnen i artikeln:

GossMånadens PrintUlrika Good

Ulrika Good. Foto: Stefan Borgius

Hur många år har du varit i branschen?
– Tro det eller ej, men jag är inne på det tjugofemte.

25 år i branschen, vad skulle ditt råd vara till dig själv när du var nybörjare?

– Att det är lika svårt att lyckas genom att försöka göra bra grejer på en dålig byrå som motsatsen.

Vilka kunder jobbar du med?
– Abba Seafood, Langley, Mötesplatsen, Atria

Vilken är din drömkund?
– Produkt eller tjänst är ganska oväsentlig, men det med den bästa marknadsavdelningen, vilket det nu är.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Guldägg för Glitterboken, 2006.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?

– Jag har fnissat mycket åt Comviqs filmer med duvan som F&B har gjort.

Du är ju även en bloggstjärna, hur påverkar den din roll som copy?
– Bloggstjärna, asch då. Men i alla fall, rollen vet jag inte om det påverkar så mycket, men jag känner att det är väldigt bra för skrivflödet att ägna sin fritid åt att ha sig själv som uppdragsgivare.

Hur känns det egentligen att sitta i Göteborg, när det mesta händer i Stockholm?

– För det mesta är det skönt att betrakta spektaklet lite på avstånd. Men ibland är jag lite avundsjuk på den branschgemenskap som verkar finnas i Stockholm och stundtals blir det lite för många timmar på X2000.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.