Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Göteborgsfestival marknadsförs med färgexplosion

Publicerad: 14 Maj 2009, 14:40

I slutet av maj hålls Hammarkullekarnevalen i Göteborgsförorten Hammarkullen. Här är marknadsföringen som ska locka besökare.


Ämnen i artikeln:

Start Communication

”Rörigt, färgglatt och härligt”, så beskriver reklambyrån Start Communication sin idé för årets Hammarkullekarnevalen. Arrangemanget lockar varje år cirka 60 000 besökare. Årets affisch är illustrerad av Syskonen Brogren.

Enligt Karolina Holmberg, copy på Start Communication, har de hämtat inspiration till idén från dansarnas färgsprakande dräkter och kulturer.

Affischen kommer att synas utomhus på lediga ytor i förorten hammarkullen och i Göteborg. Dessutom går annonser i GP och på webben.

Hammarkullekarnevalen

Idé: Start Communication
illustration: Syskonen Brogren, Ida Brogren
Arbetsgrupp byrå: Håkan Westerlund Projektledare, Anna Brakander Copy, Karolina Holmberg Copy, Erika Öhlin Final Art, Annika Westerlund Produktionsledare

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Start Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.