Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

GP sågar GP

Publicerad: 14 september 2009, 12:42

På onsdag i nästa vecka är det premiär för Göteborgs-Postens nya sajt. Idag startar kampanjen som tar sin utgångspunkt i läsarnas kritik.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenForsman & Bodenfors

Efter några dagar kompletteras kampanjen med att GP har tagit till sig av kritiken.

Extern länk

- Tjuvkika på nya GP.se

Inför omgörningen av GP.se har tidningen gjort både läsarundersökningar och intervjuer med fokusgrupper. För att visa att man lyssnat på den kritik som framförts används nu kritiken i lanseringskampanjen.

Till exempel kommer frågan ”Är inte gp.se rätt gammal och dammig” att pryda spårvagnarna nu i veckan. Efter några dagar kompletteras reklamen med ”Vi har fattat 23/9 kommer nya GP.se.

Ansiktslyftningen av GP.se kommer att innebära en tydligare toppnavigering. Idag består sajten av tre spalter: två för redaktionellt material och en för annonser. Med den nya designen kommer journalistik och annonser att blandas i alla tre spalter.

Bakom kampanjen ligger Forsman & Bodenfors.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.