Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Gråta blev det nya skratta reklamåret 2018

Publicerad: 6 december 2018, 21:25

Mats Georgson, Fredrik Svedjetun och Max Landergård.

Håll i hatten. I veckans avsnitt av Kommunikationspodden summerar programledaren Max Landergård det gångna året tillsammans med Resumés chefredaktör Fredrik Svedjetun och varumärkesstrategen Mats Georgson.


Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

I reklam 2018 är gråta det nya skratta

"Under det gångna året har tv-reklamer varit så mörka och man nästan börjat gråta"

I dagens avsnitt kastas ni rätt in i en live-podd som spelades in inför publik på Storstad medieproduktions kontor i Stockholm. Med 2018 i backspegeln är det såklart brukligt att summera året som gått. Detta avsnitt gästas av Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé och Mats Georgson, varumärkesstrateg, som listar händelser som berört oss under året.

"2019 blir förhoppningsvis ett år med reklamfilmer som anspelar på känsla och humor"

Det blir stort och smått i en salig blandning när vi summerar det gångna året och spanar framåt.

Kommunikationspodden är en podd för Resumé producerad av Storstad Medieproduktion. Programledare är Max Landegård. Varje vecka kommer ett nytt avsnitt att släppas på Resume.se

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kommunikationspodden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.