måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Grönan söker folk på Facebook

Publicerad: 20 januari 2010, 08:44

Gröna Lund testar ny teknik i årets rekrytering av säsongsmedarbetare. Med hjälp av Facebook ska man hitta rätt person till rätt tjänst.

Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GFacebookGröna Lund

TM

Tero Marjamäki


– Varje år rekryterar vi runt 1 200-1 300 säsongsmed­arbetare. Och vi är oerhört stolta och nöjda med dem, därför tyckte vi att det vore dumt att inte använda deras nätverk i vår rekrytering, säger Kaj Holmgren, rekryteringschef på Gröna Lund.

På Facebooksidan framtagen för kampanjen som heter ”Jobba på Gröna Lund sommaren 2010” och lanseras den 22 januari kan man med den nya funktion ”Mentions” rekommendera någon till ett jobb på Gröna Lund. Nomineringen skickas vidare till Gröna Lund som sedan tar kontakt med den nominerade personen.
– Vi hoppas att kampanjen ska slå väl ut, och det känns jättespännande och roligt att testa ett nytt medium i rekryteringen, säger Kaj Holmgren.

Fakta

Kund: Gröna Lund
Byrå: Pool
Uppdragsgivare: Kaj Holmgren, Anna Henricson projektledare
Arbetsgrupp: Arvid Axlandprojektledare, Caroline Staedler produktionsledare, Thérèse Mannheimer webbstrateg, Jenny Åberg Hüttner copy, Ylva Petersdotter original, Karl Andersson ad.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev