Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Grönan söker folk på Facebook

Publicerad: 20 Januari 2010, 08:44

Gröna Lund testar ny teknik i årets rekrytering av säsongsmedarbetare. Med hjälp av Facebook ska man hitta rätt person till rätt tjänst.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GFacebookGröna Lund

– Varje år rekryterar vi runt 1 200-1 300 säsongsmed­arbetare. Och vi är oerhört stolta och nöjda med dem, därför tyckte vi att det vore dumt att inte använda deras nätverk i vår rekrytering, säger Kaj Holmgren, rekryteringschef på Gröna Lund.

På Facebooksidan framtagen för kampanjen som heter ”Jobba på Gröna Lund sommaren 2010” och lanseras den 22 januari kan man med den nya funktion ”Mentions” rekommendera någon till ett jobb på Gröna Lund. Nomineringen skickas vidare till Gröna Lund som sedan tar kontakt med den nominerade personen.
– Vi hoppas att kampanjen ska slå väl ut, och det känns jättespännande och roligt att testa ett nytt medium i rekryteringen, säger Kaj Holmgren.

Fakta

Kund: Gröna Lund
Byrå: Pool
Uppdragsgivare: Kaj Holmgren, Anna Henricson projektledare
Arbetsgrupp: Arvid Axlandprojektledare, Caroline Staedler produktionsledare, Thérèse Mannheimer webbstrateg, Jenny Åberg Hüttner copy, Ylva Petersdotter original, Karl Andersson ad.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.