Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Grow blir Brings reklambyrå

Publicerad: 14 maj 2009, 13:39

Svenska varumärkesbyrån Grow får huvudansvaret för Bring, Postens Norges varumärke på den nordiska marknaden.


Norska Kitchen får huvudansvaret för Posten i Norge, medan Grow får sköta Bring i Norden.

Det är norska McCann som nu förlorar uppdraget som även spillt över på svenska McCann via nätverket.

Posten kommer också att anlita de tre specialistbyråerna IK Stockolm, Pyramid och norska Fredag.

Avtalet löper under tre år, med en option på ett års förlängning. Det är värderat till 15 miljoner norska kronor per år.

- Vi har lagt tonvikten på byråerna kompetens, samarbetsmodell och pris, säger  Elisabeth Gjølme, kommmunikationsdirektör i Posten Norge AS.

Marte Alvfalk är projektledare på Grow som kommer att jobba med Bring:

– Det är en glädjens dag. Vi känner Bring väl sedan tidigare eftersom vi arbetat med både design och utveckling av varumärket. Nu breddas kommunikationsuppdraget, vilket är fantastiskt kul.

Hur ska ni jobba kampanjstrategiskt?
– Vi vill göra Bring till ett ännu tydligar alternativ på marknanden i hela Norden.

Kommer ni att anställa eller klarar ni uppdraget inom den befintliga organisationen?
– Inget är planerat, men vi kan inte utesluta något.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.