Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Guld och silver till BBH

Publicerad: 8 maj 2009, 06:35

Trots att flera svenska byråer satsat på att delta i årets One Show blev det inga priser till svenska byråer. Men bröderna Sjönell på BBH i New York tog hem både guld och silver för sin Oasis-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Pelle SjönellBBHCalle SjönellOne Show

Pelle och Calle Sjönell.

One Shows finaste pris, Best of show,  Gick till Cummins Nitro i Australien. Byrån ligger bakom den uppmärksammade kampanjen för Queenslands turistbyrå, där ett drömjobb lottades ut. Nyligen korades vinnaren. Något som blev en nyhet även i svenska medier.

De enda svenska priserna i tävlingen togs hem av bröderna Pelle och Calle Sjönell på BBH i New York. Deras kampanj, där gatumusiker spelade låtar från Oasis kommande platta ”Dig out your soul” fick silver i filmkategorin Non broadcast. Samma kamanj belönades också med ett guld i kategorin innovative media.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.