Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Gustaf Sehlstedt: Oprofessionellt, Trygg Hansa

Publicerad: 9 juni 2008, 11:34

Idag skickade Trygg Hansa ut ett pressmeddelande om att de väljer DDB som nordisk reklambyrå. Men nuvarande byrån Le Bureau fick däremot ingen information.


Gustaf Sehlstedt är vd på Le Bureau.

När Resume.se når Le Bureaus vd Gustaf Sehlstedt för att få en kommentar till kundförlusten hade han ingen aning om att byrån tappat uppdraget.
– Jag är lite förvånad över hur oprofessionellt Trygg Hansa hanterar det här. Jag tycker att de kunde ha bemödat sig med att informera oss först. Vi har trots allt jobbat tillsammans i två och ett halvt år.

Gustaf Sehlstedt är besviken över att byrån tappar uppdraget, även om det inte var helt oväntat med tanke på att det var viktigt för Trygg Hansa med skandinavisk kompetens.
– Vi har haft det på känn. Det är inget konstigt att man tappar ett uppdrag, men sättet det sker känns inte riktigt bra.

DDB inleder samarbetet omgående med Trygg Hansa, enligt Johan Hedensiö chef strategi, sarknad och kommunikation på Trygg-Hansa. Men Le Bureaus uppdrag sträcker sig året ut.
– Ja, vårt avtal gäller under hela 2008. Vi har planerat höstens kampanjer.

För Le Bureau blir förlusten av Trygg Hansa tuff. Det är ett av byråns absolut största uppdrag.
– Vi har fått in ett par nya uppdrag och hoppas kunna fylla hålet, men det är lite tidigt att se hur vi klarar det än.

Gustaf Sehlstedt är nöjd med det jobb som byrån gjort för Trygg Hansa.
– Utgår man från de resultat vi uppnått är jag väldigt nöjd. Vi har fått mycket positiva reaktioner både internt och externt.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.