Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Gyro i internationell affär

Publicerad: 29 April 2009, 14:06

I veckan köpte svenska Gyro upp ATNA. Nu slår Gyro International sig samman med den amerikanska byrån HSR och tillsammans bildar de nu det nya internationella reklamnätverket, GyroHSR.


Ämnen i artikeln:

Gyro

Claës af Burén.

Gyro International har tidigare haft ett omfattande samarbete med HSR och väljer nu alltså att fusionera verksamheten.

– Vi ser mycket fördelar med den här sammanslagningen. Vi blir större och kraftigare i USA och vi kommer att kunna erbjuda våra internationella kunder i USA bättre uppbackning, säger Claës af Burén, vd på Gyro Scandinavia.

GyroHSR erbjuder sina kunder hjälp med varumärkesstrategier, digital utveckling, public relations och media och relationship marketing.

Är det några intressanta kunder som Gyro International nu får tillgång till i och med sammanslagningen?
– Ja det får vi absolut, men det är ingenting som jag kan uttala mig om i dagsläget.

De nya internationella reklambyrån har 17 kontor i 15 städer i nio länder runt om i Europa, Nordamerika och Mellanöstern och fler än 600 anställda världen över.

– Vi kommer inom den närmsta framtiden även att fokusera på att etablera oss på nya marknader, som exempelvis Brasilien, Ryssland, Indien, Kina och Finland. Vår förhoppning med den här sammanslagningen är att vi ska kunna erbjuda våra kunder en ordentlig och global hjälp, säger Claës af Burén.

Några av GyroHSRs nuvarande kunder är Shell, Hewlett Packard, Audi, Sony, Virgin Atlantic och T-Mobile.

Emelie Kalén

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Gyro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.