Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

H&M i mediebyråpitch

Publicerad: 18 oktober 2011, 09:42

H&M har gått ut i en mediebyråpitch, skriver Dagensmedia.se. Det innebär att IUM riskerar att tappa kontot.


Ämnen i artikeln:

H&MIUM

Sofia Jegerborn, marknadschef för H&M i Sverige, bekräftar uppgifterna.

– Det stämmer att vi är uppe i en upphandling med ett antal byråer, men  det behöver inte innebära att vi byter byrå, skriver hon i ett mejl till Dagensmedia.se.

IUM har mediebyråuppdraget för klädjätten i dagsläget.

– Vi har sedan många år ett väldigt bra samarbete med IUM, men tycker  det är viktigt att se över alla leverantörer med jämna mellanrum för  att säkerställa att vi arbetar med de bästa.

H&M:s mediebyråupphanding ska vara klar vid årsskiftet.  H&M köpte medieutrymme för 186 miljoner brutto kronor under 2010,  enligt Sifo reklammätningar.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

H&MIUM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.