Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 Oktober 2011, 09:42
H&M har gått ut i en mediebyråpitch, skriver Dagensmedia.se. Det innebär att IUM riskerar att tappa kontot.
Sofia Jegerborn, marknadschef för H&M i Sverige, bekräftar uppgifterna.
– Det stämmer att vi är uppe i en upphandling med ett antal byråer, men det behöver inte innebära att vi byter byrå, skriver hon i ett mejl till Dagensmedia.se.
IUM har mediebyråuppdraget för klädjätten i dagsläget.
– Vi har sedan många år ett väldigt bra samarbete med IUM, men tycker det är viktigt att se över alla leverantörer med jämna mellanrum för att säkerställa att vi arbetar med de bästa.
H&M:s mediebyråupphanding ska vara klar vid årsskiftet. H&M köpte medieutrymme för 186 miljoner brutto kronor under 2010, enligt Sifo reklammätningar.
Magnus Helander