Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

H&M lanserar nytt varumärke

Publicerad: 31 januari 2018, 08:13

H&M:s nya varumärke Afound ska erbjuda rabatterade varor inom mode- och livsstilssegmentet.


Ämnen i artikeln:

H&M

Afound kommer att sälja båda H&M:s egna samt utomstående varumärken i sin butik på Drottninggatan i Stockholm. Butiken kompletteras även med en e-handelsplats.

H&M beskriver själva Afound som ett "style and deal hunting paradise" och varumärket är tänkt att lanseras under 2018.

– Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

H&M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.