tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Håkan Olofsson: ”Därför skrev jag som jag skrev om Gullspång”

Publicerad: 3 augusti 2021, 07:48

Foto: Nasko via Wikimedia Commons

I förra veckan publicerade varumärkesbloggen ett inlägg om ett autofiktivt möte i Gullspång. Det har väckt starka reaktioner.


Alicia Price

alicia.price@resume.se


Blogginlägget ”Hur Sveriges sämsta kommun ska bli landets bästa platsvarumärke” publicerades på Resumés varumärkesblogg som drivs av varumärkesstrategen Håkan Olofsson. Det satiriska inlägget väckte stor kritik bland annat i Mariestads-Tidningen, som skrev artiklarna Raljerande text om Gullspång i Resumé och Hittepå-skribenten: ”Aldrig satt min fot i Gullspång”

Efter kritiken har Håkan Olofsson publicerat ett blogginlägg med svar på kritiken. 

Jag brukar skriva om varumärken i Resumé. Nu senast om platsvarumärken i allmänhet och Gullspångs kommun i synnerhet – något som rört upp känslor i trakten. Inte så mycket för vad jag skrev, som hur jag skrev det. I mitt fall med inslag av autofiktion. Jag beskrev ett möte som aldrig ägt rum och lade repliker i lokalpolitikers munnar som de aldrig sagt. I alla fall inte till mej.

Hela blogginlägget går att läsa på Varumärkesbloggen, som du hittar HÄR.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev