Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Håkan Olofsson: ”Därför skrev jag som jag skrev om Gullspång”

Publicerad: 3 augusti 2021, 07:48

Foto: Nasko via Wikimedia Commons

I förra veckan publicerade varumärkesbloggen ett inlägg om ett autofiktivt möte i Gullspång. Det har väckt starka reaktioner.


Blogginlägget ”Hur Sveriges sämsta kommun ska bli landets bästa platsvarumärke” publicerades på Resumés varumärkesblogg som drivs av varumärkesstrategen Håkan Olofsson. Det satiriska inlägget väckte stor kritik bland annat i Mariestads-Tidningen, som skrev artiklarna Raljerande text om Gullspång i Resumé och Hittepå-skribenten: ”Aldrig satt min fot i Gullspång”

Efter kritiken har Håkan Olofsson publicerat ett blogginlägg med svar på kritiken. 

Jag brukar skriva om varumärken i Resumé. Nu senast om platsvarumärken i allmänhet och Gullspångs kommun i synnerhet – något som rört upp känslor i trakten. Inte så mycket för vad jag skrev, som hur jag skrev det. I mitt fall med inslag av autofiktion. Jag beskrev ett möte som aldrig ägt rum och lade repliker i lokalpolitikers munnar som de aldrig sagt. I alla fall inte till mej.

Hela blogginlägget går att läsa på Varumärkesbloggen, som du hittar HÄR.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News