Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Hammarby Fotboll vill bli ett mediehus – startar podcast

Publicerad: 18 September 2019, 13:30

I podcasten "Just idag" kommer lyssnare få ta del av allitfrån regelrätta nyheter till längre intervjuer med olika personer kopplade till Hammarby Fotboll.


Ämnen i artikeln:

Hammarby Fotboll

Precis som många andra delar av det offentliga samhället har fotbollen de senaste åren tagit alltmer kontroll över sin egen kommunikation snarare än att förlita sig på media.

Nu släpper Hammarby Fotboll podcasten "Just Idag", en podcast som enligt ett pressmeddelade ska ta ett "helhetsgrepp om rapporteringen kring klubben."

– Podden är ett naturligt steg i vår ambition att skapa fler kanaler och fler plattformar som attraherar olika typer av partners med varierande behov. Det är dessutom ytterligare ett viktigt steg mot att ställa om Hammarby Fotboll till ett mediehus, och vi har fått en flygande start med flera tusen prenumeranter redan nu, säger Patrik Blomquist, marknadschef på Hammarby Fotboll, i ett pressmeddelande.

Podcastens programledare Isak Wahlberg kommer att bevaka både arbetet på kansliet och Hammarby Fotbolls herr- och damlag. Podcasten släpps en gång i veckan och utöver mer nyhetsliknande innehåll kommer Isak Wahlberg två gånger i månaden göra en längre intervju med spelare från lagen.

– Vi tror mycket på det här av flera anledningar. I första hand har vi identifierat podcast som en plattform där vi kan gå lite mer på djupet och bli mer interaktiva i förhållande till alla engagerade hammarbyare. Vi tror att Just idag-podden kommer att bli ett perfekt format för att prata om saker som upplevs väldigt viktiga i Bajenland men som kanske inte kvalificerar sig för en traditionell nyhet på hammarbyfotboll.se. Det är helt enkelt en bra möjlighet att öka insikten och förståelsen för klubbens verksamhet bland våra supportrar, säger Henrik Kindlund, vd på Hammarby Fotboll.

"Just Idag" är en del av Hammarby Fotbolls satsning på att öka antalet sponsringsbara ytor och rättigheter. Nyligen har klubben lanserat en egen pop-up-bar på Tele2 Arena samt lanserat CSR-plattformen "Samhällsmatchen".

– Med Bajen Bar har vi skapat en superlokal rättighet eftersom vi även har tio officiella Bajenbarer på Södermalm under matchdagarna, vilket ledde till att vi fick in en dryckespartner. Via Samhällsmatchen vill vi stärka banden mellan staden, föreningen, invånarna och erbjuda partners en ny plattform att verka inom. Även här har vi attraherat nya partners. Som dessutom inte har några partnerskap med fotbollen normalt sett, säger Patrik Blomquist.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Hammarby Fotboll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.