Nyheter
Hammarby till nytt angrepp i reklamkriget
Publicerad: 8 november 2007, 12:21
Hammarby Hockey och Paradiset går nu in i tredje ronden i reklamkriget mot AIK och King. Temat för de nya derbyannonserna är råttjakt.
RS
Robert Svensson
Klicka för större bild" BORDER="0"Klicka för större bild- Vi tyckte att det passade med råttjakt och en trofé på väggen i och med att vi slog dem med 4-0 i förra matchen, säger Stefan Öström, vd på Paradiset och tillika ordförande i Hammarby Hockey.Annonsen ska locka besökare till det tredje av fyra Stockholmsderbyn före Allsvenskans juluppehåll. Reklamkriget mellan de båda Stockholmslagen - och mellan deras reklambyråer - inleddes med en helsidesannons för en månad sedan. Då var AIK avsändare. Den nya annonsen blir Hammarbys andra svar på det angreppet. Helsidan kommer att gå i Expressen, Gula Tidningen, Mitt i och Bajenland från och med söndag.Enligt Stefan Öström, som ju både är beställare och utgörare av kampanjen, har reeklamstriden givit effekt i besökartal och engagemang.- Intresset är stort. Och det är snack om det varje gång en kund är uppe på byrån. Även om de inte är med oss hammarbyare i det här så tycker de att det inger respekt, säger Öström