Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Han blir branschens strandraggare

Publicerad: 26 mars 2009, 08:34

Stefan Nero byter City mot beachen. Säljbolaget Dontstop Media får uppdraget att sälja reklamplatsen på Boxen Medias badhytter.


Stefan Nero. Foto: Resumé

Stefan Nero var försäljningschef på Dagens Industri. Han hoppade vidare till Bonnierkollegan Stockholm City. Men där blev han ganska kortvarig.

Ny arbetsplats är Dontstop Media, som säljer annonser för svensk Byggtjänst olika publikationer. Nu har bolaget fått uppdraget att sälja annonsplatsen för Boxen Media.

De har ställt upp 120 badhytter på ett 50-tal stränder i Sverige. På sidorna av hytterna kan annonsörer köpa exponering under sex veckor.
– Du får synas i en miljö där det inte finns någon konkurrens av andra budskap. Dessutom kostar det bara 25 procent av vad en liknande kampanj skulle gå på hos JC Decaux eller Clear Channel.

Men om det blir en regnig sommar?
– Vi kommer att ha någon form av garanti för dåligt väder, men är inte riktigt klara på hur den ska utformas.

Prislappen för att få reklamplats med sjöutsikt ligger på strax under 300 000 för samtliga 120 tavlor under sex veckor.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.