Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Han gör om Bon

Publicerad: 25 juni 2008, 10:10

Bon Magazine görs om. Den meriterade ad:n Johan Avedal har plockats in för att göra den genomgripande redesignen. – Tidningen ska blicka framåt och inte kännas retro. Att ta in Bon visuellt ska vara en stark upplevelse, säger chefredaktören Madelaine Levy.


Johan Avedal ska designa om Bon.

Johan Avedal hämtas från Condé Nast.   Han slutar som ad  på Condé Nast-titeln GQ Style, herrmodebibeln som kommer ut en gång per säsong,  och blir nu ad för både svenska Bon och Bons internationella  utgåva.

–    Johan har ett  fantastiskt starkt cv och en superbakgrund i mode- och tidningsvärlden, säger  Madelaine Levy.

Bon gör sin första redesign på sju år.    Den första redesignade Bon-utgåvan blir det stora  höstmodenumret, som släpps i september.

– Det är en omfattande redesign  där alla visuella delar kommer gås igenom och uppdateras, säger Madelaine Levy  som varit chefredaktör för Bon i två och ett halvt år.

Under sin tid på  GQ    Style har Johan Avedal jobbat med flera av världens  största modefotografer, däribland Terry Richardson, Juergen Teller och David Bailey.

Han har även arbetat för byrån  Bradshaw Kennedy i London med identiteter och kampanjer för bland annat Dunhill  och Prada, och skapat grafiska tryck för Calvin Kleins  catwalkkollektion.

Avedal har också ett förflutet på London-baserade  designbyrån Saturday där han gjorde kampanjer för kunder som H&M, J.  Lindeberg, Nike, Hogan och Kurt Geiger.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.