Nyheter
Han gör om Bon
Publicerad: 25 juni 2008, 10:10
Bon Magazine görs om.
Den meriterade ad:n Johan Avedal har plockats in för att göra den genomgripande redesignen.
– Tidningen ska blicka framåt och inte kännas retro. Att ta in Bon visuellt ska vara en stark upplevelse, säger chefredaktören Madelaine Levy.
MH
Magnus Helander
Johan Avedal ska designa om Bon.
Johan Avedal hämtas från Condé Nast. Han slutar som ad på Condé Nast-titeln GQ Style, herrmodebibeln som kommer ut en gång per säsong, och blir nu ad för både svenska Bon och Bons internationella utgåva.
– Johan har ett fantastiskt starkt cv och en superbakgrund i mode- och tidningsvärlden, säger Madelaine Levy.
Bon gör sin första redesign på sju år. Den första redesignade Bon-utgåvan blir det stora höstmodenumret, som släpps i september.
– Det är en omfattande redesign där alla visuella delar kommer gås igenom och uppdateras, säger Madelaine Levy som varit chefredaktör för Bon i två och ett halvt år.
Under sin tid på GQ Style har Johan Avedal jobbat med flera av världens största modefotografer, däribland Terry Richardson, Juergen Teller och David Bailey.
Han har även arbetat för byrån Bradshaw Kennedy i London med identiteter och kampanjer för bland annat Dunhill och Prada, och skapat grafiska tryck för Calvin Kleins catwalkkollektion.
Avedal har också ett förflutet på London-baserade designbyrån Saturday där han gjorde kampanjer för kunder som H&M, J. Lindeberg, Nike, Hogan och Kurt Geiger.