Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag17.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Han ska få skåningarna att byta kort

Publicerad: 27 Oktober 2009, 16:01

I dagarna går Skånetrafiken över till den nya typen av betalsystem, som bland annat innebär reskort med chip istället för magnetremsa. För att uppmärksamma lanseringen, som är en av de största i Skånetrafikens historia, går man ut i en stor regional kampanj.


Ämnen i artikeln:

SkånetrafikenKampanjer på G

En central del av kampanjen är ”Jojo-center” som kommer att finnas ute på stan i sju skånska städer under oktober–november, där kunderna kan byta in sina gamla rabattkort mot nya Jojo-kort.

Kampanjen omfattar annonsering i skånsk dagspress, utomhusreklam över hela Skåne och digital annonsering i kanaler som Spotify, MSN och Blocket.

I reklamfilmerna kan man följa den något överentusiastiska Skånetrafiken- resenären ”Ingvar” och hans möte med Jojo.
– Ett nytt reskort är ju egentligen något ganska så alldagligt, så i Ingvar-filmerna valde vi att förvandla Jojo-lanseringen till något i stil med Star Wars-premiärerna eller Iphone-släppet. Jag är övertygad om att våra resenärer uppskattar att vi har lite självdistans i vårt sätt att kommunicera, säger Emma Ekholtz, marknadskommunikatör på Skånetrafiken i en kommentar.

Runt en halv miljon resenärer berörs av kortbytet.

Arbetsgrupp: Skånetrafiken

Uppdragsgivare: Emma Ekholtz
Byrå: ID kommunikation
Arbetsgrupp: Björn Ljungberg projektledare, Camilla Görman produktionsledare, Erik Ljung copy, Filip Rafstedt ad, Per Hallin cd, Marie Madsén formgivare
Eventbyrå: PS Communications
Mediebyrå: Mediadge:cia

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.