Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Han ska sälja Citypaketet

Publicerad: 24 februari 2009, 16:33

Citypaketet skaffar sig en försäljningschef. I maj kliver Mikael Larsson in på kontoret.


Mikael Larsson var tidigare säljare på B2B Sales inom Bonnier, det vill säga Veckans Affärer och Privata Affärer. Han har tidigare även jobbat på GP/Sydsvenskans säljkontor i Stockholm.

Tidigare utgjordes Citypaketet av Dan Morén, vd, och Hilda Carlsson, marknadskoordinator. Övrig säljkraft har legat på respektive tidnings ordinarie organisation (DN, GP och Sydsvenskan).

Varför inrättar ni den här tjänsten?

– För att få mer säljtryck på Citypaketet. Det kräver det lite mer personal som är lite mer på för just Citypaketet. Vi börjar med en man men under året kan det bli en till försäljningschef. Då kommer de att ansvara för två olika branschen. Men just nu statar vi upp med en. Allt beror sedan på hur marknaden utvecklas.

Vad ska Mikael Larsson göra för er?
– Han ska förtydliga vårt erbjudande till mediebyråerna och vara ett stöd för säljarna. Det är kortare puckar idag och en större flexibilitet på marknaden och det kräver en extra hjälp till säljarna.

Mikael Larsson, som idag är pappaledig, gör sin första dag den 18 maj.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.