Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Han tar över Frank & Earnest

Publicerad: 12 oktober 2011, 10:07

Björn Jutendahl, tidigare vd för Mindshare, blir ny vd för reklambyrån Frank & Earnest. – Det är ganska stora likheter mellan en modern mediebyrå och en reklambyrå i dag, säger han i en release.


Ämnen i artikeln:

MindshareBjörn Jutendahl

Björn Jutendahl.

Björn Jutendahl lämnade posten som vd för Mindshare i april i år. Nu står det klart att han tar över som ny vd för reklambyrån Frank&Earnest.
– Jag har haft ögonen på Frank&Earnest ett bra tag och nu uppstod ett läge där vi kunde mötas. Det är framför allt två saker som jag tycker är intressanta. Det moderna medielandskapet gör det viktigare än någonsin att jobba med långsiktigt hållbara kommunikationskoncept. Frank&Earnest har ett bra sätt att arbeta med dom frågorna, säger han i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:
– Sen har företaget en stabil grund i form av duktiga medarbetare som verkligen brinner för att göra bra saker för sina kunder. Dessutom är det ju väldigt roligt att vara med och bygga upp någonting.

I dag finns stora likheter mellan en modern mediebyrå och reklambyrå, menar han.
– Det handlar mycket om att arbeta med kreativitet och om att addera affärsnytta för kunderna, så jag tar med mig en hel del erfarenheter från Mindshare. Sen har jag ju jobbat i 16 år som en av Sveriges största köpare av reklam och det kommer Frank&Earnest att ha nytta av nu.

Frank & Earnest har i dag femton anställda och omsatte 2010 15 miljoner kronor.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

MindshareBjörn Jutendahl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.