Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Händelserik inledning på året"

Publicerad: 11 maj 2011, 17:36

Sist ut bland de nominerade till Årets Mediebyrå: PHD. Fredrik Eriksson om att träda in som ny vd och vad han tror om 2011.


PHD

Hur var senaste året?

– 2010 var ett mycket bra år som tack vare ett framgångsrikt arbete med både befintliga och nya kunder innebar en stark återhämtning från 2009. Vi har också stärkt upp våra resurser med såväl seniora medarbetare som nya stjärnor, säger vd Fredrik Eriksson.

Hur bygger man ett bra samarbete med sina kunder?


– En nyckel till ett bra samarbete är att man skapar utrymme för en tät, ärlig och prestigelös dialog så att man vågar utmana gamla sanningar, ifrågasätta varandra och på ett tidigt stadium fånga upp förväntningar och områden man kan utveckla och förbättra. Att man dessutomär klar över vad de aktiviteter som man samarbetar kring ska ge för resultat är alltid viktigt.

Hur kände du personligen att kliva in som vd?

– Inspirerande och framförallt väldigt roligt att få möjlighet att bli en del av PHDs kompetenta och härliga team. Vi är inne i en intressant fas och det är en spännande utmaning att vidareutveckla PHDs erbjudande.

Hur tror du att 2011 blir?

– Inledning på 2011 har redan händelserik där vi har lyckats attrahera en rad nya kunder, vilket vi är mycket glada över. Framöver kommer vi fortsätta att vidareutveckla vårt erbjudande och stärka vår ställning av att ligga i framkant vad gäller utvecklingen av nya kommunikationskanaler och mediemöjligheter.

Vad karaktäriserar er?


– Vi kombinerar den mindre byråns personliga engagemang och driv med den större byråns fördelar i form av resurser och verktyg. Denna kombination har visat sig vara väldigt framgångsrik, vilket nomineringen i årets byrå är ett bra kvitto på.

Hur firar ni om ni vinner?


– Då blir det kalas tillsammans med våra kunder och samarbetspartners.

Läs mer

Fakta

PHD startade i Sverige 2006. I dag är 11 personer anställda.

Vd är Fredrik Eriksson.

Byråintäkten är inget som byrån kan redovisa externt.

Exempel på kunder.
Nordea, MTG, Canon, SL, Elizabeth Arden, Expedia, L’Easy.

Emanuel Videla

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.