Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Hångla mera!

Publicerad: 27 Oktober 2009, 15:02

Trackster har gjort en webbkampanj för att få unga människor att hångla mera. Fast egentligen är det en kampanj för Folktandvården i Stockholm. Den har dessutom samma syfte som Försäkringskassans kampanj 300kr, som pågick under förra veckan.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GTrackster

Hångla mera! är budskapet i Tracksters kampanj för Folktandvården.

Kampanjen ska berätta om tandvårdsbidraget på 300 kronor som infördes förra året och gäller människor mellan 21 och 29 år.
–Den här kampanjen gör vi för att många inte vet hur lite det kostar att gå till tandläkaren med det nya tandvårdsstödet. För den som är mellan 21 och 29 år finns det inga ekonomiska hinder för att regelbundet låta undersöka tänderna, tillägger Ann-Charlotte Frank Lindgren, vd på Folktandvården.

För att informera om det har Trackster gjort sajten www.hånglamera.nu.
–Det handlar om att man behöver ha en fräsch mun för att hångla, säger Björn Colliander, copywriter för kampanjen på Trackster.

Därför skickar Trackster idag  och imorgon ut 15 000  mms och sms till stockholmare mellan 21 och 29 år. Mms:en innehåller en film där ett par hånglar utanför ett tält, sms:et innehåller copytexten: ”Nu slår vi ett slag för en hångligare vardag”. Att Trackster kör både sms och mms har mest med teknik att göra, enligt Björn Colliander.
–Alla kan inte ta emot mms i sina telefoner. Får vi många studsande mms kan vi skicka ett sms istället.

Tanken med mobilmeddelandena är att driva trafik till sajten där man kan få hångeltips, ladda upp egna hångelfilmer och se andras, läsa om vett och etikett i hångelsituationer. Och få information om tandvårdsförsäkringen och boka tandläkartid hos närmaste Folktandvård.
–Bidraget är på 300 kronor om året och man kan  spara bidraget i ett år så att man får 600 kronor. Ett besök hos Folktandvården kostar 620 kronor, säger Björn Colliander.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GTrackster

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.