Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hans Skarplöth

Publicerad: 14 september 2010, 14:45

Hans Skarplöth, vd för Viasat Sverige, vill du höra en Norgehistoria?


Ämnen i artikeln:

Viasat

– Javisst.

Viasat i Norge hade en tävling för sina säljare. Vet du vad priset var?
– Nej.

En resa till Barcelona och El Clásico. Som är Canal+ stora trumfkort.
– Det känner jag inte till, det är tur att jag bara ansvarar för Sverige. Vi har också säljtävlingar, men där är priset att få åka till England och se Premier League.

TV4 kör hårt med marknads­för­ingen av La liga, hur mycket satsar ni på Viasat Fotboll?
– En hel del. Vi vet att Premier League är ett riktigt starkt varu­märke som vi vill gnugga av på alla Viasats produkter.

Och hur har det gått?

– Bra. Gangstertemat har blivit uppmärksammat och är extremt relevant på vår målgrupp som är män. Jag har aldrig fått mer positiv respons på någon kampanj. Visst är det småroligt?

Jovars, men hur mycket har ni ökat försäljningen då?
– Vi släpper som du vet inga siff­ror, men jag håller vad jag har lovat internt. En kul grej är att vi har fått frågor från England om det går att köpa svenska Viasatabonnemang. Men vi har ju bara rättigheterna för Sverige.

Hur bra är du själv på fotboll?

– Inget vidare. Jag spelade i Västerhaninge tills jag fyllde 15, då satsade jag allt på hockey.

Gick det bättre då?
– Lite. Jag spelade i Haninges A-lag i division 1.

Och vad håller du på nu?

– Hammarby.

Det kan inte vara så kul i dagarna?

– Det är konstant magsår. Men jag har förlorat mycket med Bajen och vi ger oss inte så lätt.

Vilket är ditt engelska favoritlag?

– Nottingham Forest sedan 25 år. Och de ligger inte ens i Premier League.

Din chef Hans-Holger Albrecht är Chelseafan, vågar du gå emot honom?
– Givetvis. I Premier League föredrar jag Liverpool.

Okej, då får vi se om du har jobbet kvar när säsongen är över.

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

Ämnen i artikeln:

Viasat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.