Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Happy F&B går fortsatt starkt

Publicerad: 27 Juli 2018, 07:52

Anders Kornestedt, vd och cd för Happy F&B

Foto: Linus Fremin

2017 vann Happy F&B ett Guldägg för arbetet med A-Z. Nu visar bokslutet att framgångarna fortsätter och byrån ökar i både omsättning och byråintäkt.


Ämnen i artikeln:

BokslutHappy F&B

Varumärkes- och designbyrån Happy F&B hade ett bra 2017. Flera projekt belönades i internationella tävlingar och man tilldelades även ett Guldägg för designen av A-Z Sportswear.

Jämfört med 2016 ökade omsättningen med sex procent, till strax över 41 miljoner kronor. Byråintäkten ökade i sin tur med fyra procent, till cirka 38,6 miljoner kronor.

Rörelseresultatet uppgick till cirka 4,5 miljoner, jämfört med cirka 6 miljoner 2016. Man sjönk även med fyra procent i vinstmarginalen. 2017 landade siffran på 10,39 procent. 2016 hade man en vinstmarginal på 14,64 procent.

"2017 har präglats av tillväxt både ekonomiskt och personellt. Uppdragen fortsätter bli större och mer globala. Under året har fyra av våra projektanställningar blivit fastanställningar. Stockholmskontoret fortsätter växa och vi hittade en lämplig lokal i samma fastighet som vår systerbyrå Factory för inflyttning under första kvartalet 2018. Happy F&Bs uppdrag fortsätter att till hälften vardera fördela sig mellan varumärkesstrategi och identitesutveckling", står det bland annat i rapporten.

Under 2017 har man haft uppdrag för bland annat Liseberg, där man utvecklat deras varumärkesarkitektur och koncept, samt hjälpt SVT med omprofileringering för att anpassa sig till en ny mediekonsumtion.

Nya uppdragsgivare för året var AMF och Wallenstam i Sverige och internationella uppdrag som Fischer, Lego och SK-Il.

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

BokslutHappy F&B

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.