Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Här är branschens bidrag till Musikhjälpen

Publicerad: 11 December 2018, 14:42

Gratis logotyp, workshop och grafisk identitet – är några av reklam- och kommunikationsbranschens bidrag hitills till Musikhjälpen.


Ämnen i artikeln:

MusikhjälpenNeumeister

Att branschen engagerar sig i Musikhjälpen är inget nytt – 2015 exempelvis samlade ett upprop av Daniel Hallberg in 332 000 genom sajten reklamutpressning.se. I år går Sveriges Radios årliga välgörenhetsinitiativ Musikhjälpen under temat "alla har rätt att funka olika" – som syftar till att förbättra livskvalitén för funktionsnedsatta, framförallt i fattiga länder. Årets upplaga har bara börjat men redan har ett flertal intiativ påbörjats:

Design- och varumärkebyrån Splitz auktionerar ut utformande av en logotyp, inklusive komplett logotyppaket.

Taktiska kommunikationsbyrån TMG Push auktionerar ut en workshop kring hur man skapar en framgångsrik strategi för content marketing.

Produktionsbyrån Okidok auktionerar skapandet av en hemsida, inlusive undersidor och korrekturläsning.

Designhistorikern Fanny Bjuväng auktionerar ut profilering, uppstart och contentskapande på Instagram under en månad.

Designbyrån Neumeister auktionerar ut en grafisk identitet för ett företag eller en organisation – något de uppger i genomsnitt tar mellan 300-400 arbetstimmar.

– Musikhjälpen är ett fantastiskt initiativ som vi på Neumeister mer än gärna är med och stöttar. Så nu hoppas vi såklart att så många företag som möjligt är med och budar så att det blir så mycket pengar som möjligt till insamlingen, kommenterar Petter Dahlskog, varumärkesstrateg på Neumeister, om initativet.


Ämnen i artikeln:

MusikhjälpenNeumeister

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.