Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Här är de svenska vinnarna i European Excellence Awards

Publicerad: 7 December 2018, 15:30

"Home Swede Home", Jung relations guldkampanj.

FLB Europa, Prime, Gullers Grupp, Jung Relations och Wenderfalck vann igår varsitt guld i den europeiska pr- och kommunkationstävlingen European Excellence Awards.


Ämnen i artikeln:

PrimeFLB EuropaGullers GruppJung Relations

Jung Relations vann guld för kampanjen "Home Swede Home" för Svenska spel i kategorin Sports & Lifestyle.

FLB Europa vann guld för kampanjen "Birthual Reality" för Gjensidige Insurance, i kategorin Health.

Prime vann guld för kampanjen "The Cabin Cure" för Visit Sweden i kategorin Travel & Tourism.

Gullers Grupp vann guld för kampanjen "The Raoul Wallenberg Algorithm" för Raoul Wallenberg Academy i kategorin Norway, Sweden, Finland, Denmark, Iceland.

Wenderfalck vann guld för kampanjen "Send your Thoughts" för Cancerfonden i kategorin Mobile Communications and Apps.

– Oerhört glädjande att vinna guld i vad som kan betraktas som ett "PR-EM". Vi vann guld även förra året för Svenska Spel, så det är såklart kul att kunna upprepa den bedriften. För att koppla an till sportens värld så har vi ett grymt teamwork med Svenska Spel, kommenterar Jimmy Rodhelind, vd på Jung Relations om vinsten, i ett pressmeddelande.

Här kan du se hela listan.


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.