Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 17 november 2016, 10:07
Foto: Spoon
Pearl Awards avgjordes under onsdagen i New York. Content marketing-tävlingen grundades 2004 och i år inkom bidrag från 84 byråer från runt om i världen.
För svensk del fanns det anledning att jubla.
Spoon vann fem guld och fyra bronser, bland annat för samarbeten med Volvo, Sandvik och Vasaloppet.
– Vi är fantastiskt stolta och glada över detta. Det här visar hur bra resultatet blir när man har ett tight och insiktsfullt samarbete med sina kunder. Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer krav på dem. Tydligt fokus på kommunikationsmålen, rätt prioriteringar och generöst med kreativt utrymme. En stor eloge till våra kunder som ger oss möjligheten att jobba nära dom. Då blir resultatet oftast väldigt bra, kommenterar Anders Ribba, vd på Spoon.
Fler svenska byråer prisades.
OTW fick silver för ett arbete med SAS, och Make Your Mark fick guld för ett arbete för Försvarsmakten.
Björn Wallenberg