Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är de svenska vinnarna i Pearl Awards

Publicerad: 17 November 2016, 10:07

Foto: Spoon

Pearl Awards avgjordes under onsdagen i New York. Content marketing-tävlingen grundades 2004 och i år inkom bidrag från 84 byråer från runt om i världen.


Ämnen i artikeln:

Pearl AwardsContent MarketingSpoonOTWMake Your Mark

För svensk del fanns det anledning att jubla.

Spoon vann fem guld och fyra bronser, bland annat för samarbeten med Volvo, Sandvik och Vasaloppet.

– Vi är fantastiskt stolta och glada över detta. Det här visar hur bra resultatet blir när man har ett tight och insiktsfullt samarbete med sina kunder. Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer krav på dem. Tydligt fokus på kommunikationsmålen, rätt prioriteringar och generöst med kreativt utrymme. En stor eloge till våra kunder som ger oss möjligheten att jobba nära dom. Då blir resultatet oftast väldigt bra, kommenterar Anders Ribba, vd på Spoon.

Fler svenska byråer prisades.

OTW fick silver för ett arbete med SAS, och Make Your Mark fick guld för ett arbete för Försvarsmakten.

Björn Wallenberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.