Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Här är FP:s valfilmer

Publicerad: 20 augusti 2010, 09:17

Här är Folkpartiets nya kampanjfilmer som släpps idag. Byrån bakom är Grey.


Ämnen i artikeln:

Val 2010GreyFolkpartiet

Folkpartiet presenterade sina kampanjfilmer idag som kommer att börja visas i TV4 på måndag. De kommer att sändas under fyra veckor framöver.

– Vi har inte köpt allt som går att köpa i Fyran, men vi kommer att gå rikstäckande fram till valet, och de två sista veckorna kommer vi även att gå regionalt i Stockholm, Göteborg och Malmö, säger Erik Ullenhag (FP), partisekreterare.

Den totala kampanjbudgeten ligger på mellan 25 och 30 miljoner kronor. Exakt vilken siffra den landar på går inte svara på i dagsläget, eftersom partiet vill kunna vara flexibla i sin satsning enligt Erik Ullenhag.

– Tv-reklamen kommer att ta upp ungefär en tredjedel av kostnaderna för vår kampanj, säger han.

Folkpartiet har redan dragit igång sin utomhuskampanj och satsningar på print och webb tillkommer också. Men annonseringen i tryckta medier är mindre i år än under tidigare valrörelser.

– Vi har valt att gå ut med vår annonsering tidigt i valrörelsen eftersom vi tror att det får folk att börja prata om vårt budskap. Göran Persson har tidigare sagt att valrörelsen drar igång först tre veckor innan valet, men det tror vi inte på, säger Erik Ullenhag.

I all partiets kommunikation är sakfrågor i fokus. Syftet med det är att tydligt berätta för väljarna vilka frågor som Folkpartiet satsar på, och dess inställning i frågorna.

– Vi vill lyckas nå ut med våra frågor, och budskapen i kampanjen måste ligga i linje med vad våra valarbetare och företrädare säger på stan och i tv, säger han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Val 2010GreyFolkpartiet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.