Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är Oddsets nya kampanj

Publicerad: 11 Maj 2011, 10:16

Bakom den nya Oddset-kampanjen står reklambyrån TBWA och produktionsbolaget Stopp. Med hjälp av 3D-animationsteknik tillsammans med en ”text till tal”-lösning ska spelarna kunna uttrycka sina åsikter om sport.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOddsetStoppTBWA

TBWA:s nya Oddset-kampanjen ”Vad tror dom” beskrivs som ”en unik teknisk lösning som ger en riktig aha-upplevelse”. Den innefattar två externa lösningar med levande 3D-animitation och talteknologi som har kopplats ihop och producerats av Stopp.
– Mig veterligen är det här första gången som det här görs i Sverige, säger Ulf Olofsson i ett pressmeddelande.

Företag bakom 3D-animitationstekniken är japanska Motion Portrait. Acapela Group står bakom ”text till tal”-tekniken.

– Förhoppningsvis ska detta bli en snackis bland våra sportintresserade spelare. Nu kan man ju till exempel få en AIK:are att uttrycka sig om Djurgården och vice versa. Eller varför inte ha synpunkter på Sveriges spel i rådande Hockey-VM, säger Ulf Olofsson.

Kampanjen kommer att gå under maj.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelOddsetStoppTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.