Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Här är svenskarna som kan vinna i Webby Awards

Publicerad: 4 April 2019, 07:29

Stendahls har vinstchans bland annat för "The Check out Suite" för Länsförsäkringar.

Sverige har 14 vinstchanser i årets upplaga av Webby Awards. Bland de nominerade byråerna finns B-Reel, Stendahls och Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAcneStendahlsNord DDBForsman & BodenforsWebby Awards

När nomineringarna presenteras för året upplaga av den internationella reklamtävlingen Webby Awards står det klart att flera svenska byråer har vinstchanser.

B-Reel har tre nomingeringar allt som allt: två för "Moschino tv x H&M" för H&M och en nominering för Hublot Digital Boutique.

Stendahls har två nomineringar med bidragen "The Worlds Most Claustrophobic Cinema" för Göteborgs Filmfestival samt "The Check out Suite" för Länsförsäkringar.

Lika många har Forsman & Bodenfors, med "This is your whiskey" för Seagram’s 7 och "Pump it up" för Volvo.

Nord DDB har tillsammans med Klarna fått en nominering för kampanjsajten "Get Smoooth", samt en för "Marriage Unblocked" för Björn Borg.

Oakwood har vinstchans med "Global digital flagship store" för Fjällräven och med "X Shore" för eElectric Crafts Of Sweden.

Acne har vinstchans för "Ikea Reactive" för Ikea och Åkestam Holst för "Billboard Beyond Boarders" för Reportrar utan gränser. Dessutom har Prime en nominering för "The out of home project" för Clear Channel. Animal är nominerade med kampanjen "The Non Violent Torrent".

Vinnarna presenteras den 23:e april. Se samtliga av årets nomineringar här.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.