Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Här är svenskarna som tar hem vinst i Lovie Awards

Publicerad: 8 Oktober 2019, 08:18

Forsman & Bodenfors och Stendahls tar hem guld i Lovie Awards.

Forsman & Bodenfors och Stendahls tar hem varsitt guld i den europeiska reklamtävlingen Lovie Awards.


Ämnen i artikeln:

StendahlsForsman & Bodenfors

Lovie Awards, som belönar Europas bästa kampanjer, sajter och digitala verktyg, har presenterat 2019 års resultat. Bland vinnarna finns flera svenska byråer, främst Forsman & Bodenfors och Stendahls som tar hem varsitt guld.

Se alla svenska vinnare nedan och samtliga vinnare här.

Forsman & Bodenfors
Online Advertising – Best Brand Stategy & Planning: Guld för E.V.A Initiative för Volvo Cars
Online Advertising – Automotive: Silver för  E.V.A Initiative för Volvo Cars

Stendahls
Online Advertising – Best Use of Creative Data: Guld för The Check Out Suite för Länsförsäkringar
Online Advertising – Brand Microsite: Brons för The Slow Fight för Sioo:X

Mirum Stockholm
Online Advertising – Brand Microsite: Brons för Time to Play för War Child

Familjen
Social – Education and Discovery: Silver för Mönstringslinsen för Rekryteringsmyndigheten

Dessutom tar den svenska appen Karma hem ett av Lovie Awards Special Achievement-pris.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.