Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 8 oktober 2019, 08:18
Forsman & Bodenfors och Stendahls tar hem guld i Lovie Awards.
Forsman & Bodenfors och Stendahls tar hem varsitt guld i den europeiska reklamtävlingen Lovie Awards.
Lovie Awards, som belönar Europas bästa kampanjer, sajter och digitala verktyg, har presenterat 2019 års resultat. Bland vinnarna finns flera svenska byråer, främst Forsman & Bodenfors och Stendahls som tar hem varsitt guld.
Se alla svenska vinnare nedan och samtliga vinnare här.
Forsman & Bodenfors
Online Advertising – Best Brand Stategy & Planning: Guld för E.V.A Initiative för Volvo Cars
Online Advertising – Automotive: Silver för E.V.A Initiative för Volvo Cars
Stendahls
Online Advertising – Best Use of Creative Data: Guld för The Check Out Suite för Länsförsäkringar
Online Advertising – Brand Microsite: Brons för The Slow Fight för Sioo:X
Mirum Stockholm
Online Advertising – Brand Microsite: Brons för Time to Play för War Child
Familjen
Social – Education and Discovery: Silver för Mönstringslinsen för Rekryteringsmyndigheten
Dessutom tar den svenska appen Karma hem ett av Lovie Awards Special Achievement-pris.