Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 19 februari 2015, 16:34
Det går bra för Resumés papperstidning.
Resumé slår till med ett äkta hattrick. För tredje året i rad ökar upplagan i TS mätningar.
Resumés upplageökning under 2014 blev +3 procent till 6900 tryckta exemplar per nummer. Det är tredje året i följd som tidningens upplaga stiger.
– Det är glädjande för oss på Resumé att vi ökar för tredje året i rad. Det är ett välförtjänt kvitto till Resumés duktiga redaktion och team att vi levererar journalistik enligt våra läsares förväntningar. Det är då man ökar i mätningar, säger chefredaktör Claes de Faire.
Resumés stora ökning kom 2012 med en ökning i TS på 21,6 procent. Men också året därpå fortsatte upplagan att öka.
– Då var målet att vi skulle försvara den siffran och det lyckades vi göra och samtidigt öka med 8,1 procent. Nu får vi ytterligare ett kvitto på att vi lyckas med vår målsättning; göra våra läsare ännu smartare på jobbet och tydlig avgränsa och leverera det vi lovar.
Men TS är inte den enda siffra som pekar uppåt för Resumé.
– Vi har en väldigt stark digital tillväxt på resume.se och ligger stabilt mellan 130 000-150 000 unika besökare en normal arbetsvecka. Dessutom har vårt digitala Innovationsförlag med titlarna Innovation & Kommunikation och Innovation & Retail blivit en succé och ett format som bevisligen är efterfrågat. Nu fortsätter vi bygga vidare på det erbjudandet. Resumé ska utvecklas sida vid sida med sina målgrupper, säger Claes de Faire.
Fredrik Thambert