Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Hatwigs storsatsning: "Världen i Blick"

Publicerad: 29 augusti 2008, 08:27

Hans Hatwig på Allers-delägda Frida Förlag är på gång med en ny tidning: ”Världen i Blick” – ett bildmagasin som ska komma ut en gång i månaden med start i oktober. – Det blir något helt nytt – inget liknande har gjorts tidigare, säger Hatwig till Resume.se


Hans Hatwig startar tidningen "Världen i Blick".

Hans Hatwig är en av Sveriges mesta tidskriftsentreprenörer. Han ligger bakom tidningar som Poster, Okej och En ding ding värld, och för sju år sedan drog han igång Veckans Nu på Frida Förlag.

I våras lämnade han Veckans Nu för en ny tidningssatsning. Resume.se kan avslöja att det handlar om ”Världen i Blick”. Det är en tidning som ska ha bilden i centrum, och det utlovas spektakulära bilder från världens alla hörn.

– Bildens betydelse har vuxit ytterligare och den här tidningen ska ge uttryck för det. Bilderna har stor ”impact”, det är riktigt häftigt. Det blir iögonenfallande bilder – allt från kändisar till politiska grejer, säger han.

Hatwig säger att tidningen inte kommer att likna något annat som gjorts tidigare i genren.

Första numret är planerat till oktober.

– Målet är att sälja 50 000 tidningar. Det är en bra början, säger han.

Målgruppen?
– Jag bryr mig inte om att fundera kring målgrupper. Det är för mycket målgruppstänkande. Man ska göra en tidning man tror på, för konsument, inte för annonssäljarna.

Utgivningstakten blir tolv nummer per år.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.