Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Helena Helsing Mork

Publicerad: 4 februari 2009, 08:31

Helena Helsing Mork, den ena halvan av Mikaela & Helena Reklambyrå, som tar plats i juryn för alternativa medier.


Ämnen i artikeln:

Månadens Alternativa Media

Helena Helsing Mork. Foto: Rickard Kilström.

Kunder du jobbar med just nu?
– Duka (med Tempel), StockholmMediaWeek och finalen på Com Hem.

Drömuppdrag?
– Jag har alltid velat jobba med SJ. Och bli vd för Skansen. Är det här rätt forum att outa det i?

Stoltaste ögonblicket i karriären?
– När vi lanserade Com Hem-konceptet med dockorna hade vi 92% obs-värde på första utomhuskampanjen. Det var någon procent mer än H&M:s gamla rekord-kampanj med Anna Nicole Smith. Stort.

Bäst reklam just nu om man inte räknar med byråns egen?
– Riksgäldens dåliga förlorare är kul. Och Turistbyrån i Queensland har ju onekligen lyckats.

Vad inspierar dig?
– Positiva, annorlunda och smarta människor med stort hjärta, gärna i andra branscher än min egen.

Vilket säljargument får dig att öppna plånboken?
– Ärligt? "Jag har en själv." Går på det varje gång.

Hur överlever du vintern?
– Frågan är väl tyvärr snarare om vintern överlever.  Så skridskor, skidor, apelsiner, grytor... Har till och med börjat med mössa.

Om du inte var copywriter eller vd för Skansen, vad skulle du göra då?
– Nästa utbildningsstart på DI´s radioproduktionslinje går hösten 2010...

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Månadens Alternativa Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.