Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 29 april 2008, 14:31
Helge Skoog och röda utropstecken marknadsför Borås i Borås. Tanken är att kampanjen ska få invånarna att börja prata mer om sin stad.
Boråsarna gillar sin stad, men vågar inte riktigt berätta om den. Det har framkommit i en undersökning gjord av Borås stad. Därför vill man nu hjälpa invånarna på traven i en ny kampanj.
– Vi har tagit fram ett antal förändringar som har skett i staden och låtit var och en av de symboliseras av ett utropstecken, säger Annica Magnusson, marknadsförings och informationschef på Borås stad till Resume.se
Kampanjen är indelad i flera steg. Den första veckan kunder boråsarna se 14 röda utropstecken utan avsändare utplacerade på olika håll i staden. Den här veckan avslöjas utropstecknens avsändare. Samtidigt lanserar man en kampanjsajt med boråsaren Helge Skoog och Anna Lindström, studerande på Högskolan i Borås. De berättar i 53 korta filmsnuttar om förändringarna i staden. Dessutom kommer det att gå annonser i Borås Tidning och en banner på tidningens webbplats.
Projektledare: Mats Alfredsson, Linda Andréen
AD: Kristian Sahlberg, Calle Österberg
Copy: Lasse Kampe
Webutvecklare: Magnus Tapper
Originalare: Håkan Wendin, Andreas Norén
Tobias Wahlberg