Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Hemlighetsmakeriet

Publicerad: 12 Januari 2011, 12:18

Frida förlag släpper en ny tidskift till våren som skapas under tidningen Solos varumärke. Man väljer att säga A – men inte B.


Ämnen i artikeln:

Frida förlagSolo

En modesida från tidningen Solo. Foto: Pressbild

Idag skickar Frida förlag ut ett pressmeddelande om en ny tidskift som kommer ut till våren.

– Jag kommer att påbörja försäljningen om någon vecka, och då kan vi också berätta mer om projektet. Just nu kan jag bara säga att det känns helt rätt och jag är övertygad om att annonsmarknaden kommer att gilla vårt koncept, säger Marie Lundström, Frida förlags commercial manager i pressmeddelandet.

Informationen är mycket knapphändig, men de uppgifter som finns är att den nya tidskriften ska ges ut under tidningen Solos varumärke. Den redaktionella planeringen är klar och produktionen av det nya magasinet är igång.

– Vi vill erbjuda våra läsare fantastiska modeserier, av samma kvalitet som i internationella magasin, men med budgetvänliga priser och konkreta stylingtips för en ung målgrupp, säger chefredaktören Karin Nordin i pressinformationen. 

När Resume.se kontaktar Marie Lundström för kompletterande frågor blir svaret att man inte tänker berätta mer än vad som står i det luddiga pressmeddelandet. Beskedet är att det kommer dyka upp senare.

Titel, utgivningstakt, premiärdatum, upplaga och exakt målgrupp är exempel på frågor som ännu är obesvarade.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Frida förlagSolo

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.