Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Het film för läsplattan

Publicerad: 10 Februari 2010, 14:13

Storåkers gör kampanjen för Bonniers läsplatta Letto som startar imorgon. Det är en ny kund för byrån som ser det som ett långsiktigt uppdrag.


Ämnen i artikeln:

AdlibrisStoråkers

Annons för Letto.

Imorse startade läsplattekriget på den svenska bokmarknaden när KF berättade om sin nya läsplatta för e-böcker som börjar säljas idag. Bonnier kontrade genast och lanseringskampanjen för deras Letto som säljs på Adlibris går igång imorgon.
Kampanjen är gjord av Storåkers McCann och ska gå i tv och print.
– Sedan blir det mycket digitalt också eftersom vil vill få in folk till Adlibris.com där Letto säljs, säger Lina Wätte, projektledare för uppdraget på Storåkers.

Kampanjen tar som sin uppgift att förklara vad en läsplatta är och fördelen med att läsa böcker på en läsplatta jämfört med på papper. Payoffen är ”Ett bättre sätt att läsa” vilket appliceras på ett antal situationer.
– Många som läser böcker vill inte visa för andra vilken bok de läser av olika anledningar, säger Lina Wätte.

Reklamfilmen utspelar sig i en tågkupé där en dam sitter och läser tantsnusk i sällskap med en barnfamilj. Då blir poängen ” Ett bättre sätt att läsa för dig som vill läsa i fred.
Printdelen av kampanjen går på mängdfördelarna med läsplattan: ”… för dig som vill ha 5000 böcker att läsa”.
– Det är roligt för att det är en så bred målgrupp också, säger Lina Wätte

För Storåkers är Bonnier en ny kund som de hoppas få fler uppdrag av. Byrån började jobba med uppdraget i november.
– Vi har jobbat med Dagens Industri förut, men vi har inte gjort några uppdrag direkt för Bonnier, säger Lina Wätte, som dock tror att detta kommer att generera fler uppdrag.
– Vi ser läsplattan som en långsiktig investering som vi kommer att jobba mycket med. Den här kampanjen är både en lansering av en ny produkt och ett nytt varumärke.

Arbetsgrupp: Adlibris/Letto

Uppdragsgivare: Mats Lodin, Bonnier
Byrå: Storåkers McCann
Arbetsgrupp:
Copywriter: Hanna Belander och Christian Heinig
Originalare/AD: Olof Rogbrant
Produktionsledare: Maria Florell
Projektledare: Lina Wätte
Designbyrå: Jensen Pamp
Produktionsbolag: TV Dinner
Regissör: Jesper Andersson
Producent: Henrik Ihre

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

AdlibrisStoråkers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.